Online marketing

Online Marketing

Hvis vi starter i den anden verden – traditionel markedsføring, så taler vi om busreklamer, tvreklamer, og annoncer i trykte medier.

 

Online markedsføring er nok det eneste du kommer til at beskæftige dig med i forbindelse med en crowdfunding kampagne. Årsagen er at det er det mest omkostningseffektive. Traditionelle medier virker, og du kan sælge din idé gennem de kanaler, men de er dyre, og mindre direkte end online.

 

Mit mål er at gøre dig i stand til at stable en succesfuld kampagne på benene, og nå dit funding mål. Det betyder, at vi må tage nogle valg undervejs. Valg der måske ikke altid er sjove at tage, men som i sidste ende gør at du når i mål. Et af de valg er, at fokusere benhårdt på online markedsføring i stedet for traditionel markedsføring.

 

Online markedsføring omfatter en lang række ting. Her deler jeg det op i betalte og gratis markedsføring.

 

Gratis markedsføring er aldrig helt gratis. Det koster din tid. Du vil opdage, at din tid er lige så vigtig som penge når først kampagnen ruller.

Denne artikkel blev første gang offentliggjort under overskriften Online marketing den 28. august 2017 på denne adresse https://crowdfundingguide.dk/online-marketing/. Læs mere om holdet bag på Rosalle & Philipson.